Wednesday, May 6, 2009

Semiology

ON THE POSITIVE SEMIOLOGY OF ACQUIRED APHASIA IN CHILDREN
A. Van Hout 1 , *, Ph. Evrard 1 G. Lyon 2
1 Professor of Paediatric Neurology; Service de Neurologie Pkdiatrique, Cliniques Universitaires St-Luc, U.C.L., 10 Avenue Hippocrate, B- 1200 Bruxelles, Belgium. 2 Professor of Paediatric Neurology; Service de Neurologie Pkdiatrique, Cliniques Universitaires St-Luc, U.C.L., 10 Avenue Hippocrate, B- 1200 Bruxelles, Belgium.
*Correspondence to first author.
Copyright 1985 Mac Keith Press
ABSTRACT


Eleven unselected cases of aphasia in children seen over a three-year period in a neuropaediatric centre are reported. Contrary to current reports in the literature, the children disclosed a semiology similar to that of adults, particularly for frequency and distribution of 'positive signs' such as paraphasias. The reasons for this discrepancy are discussed and an hypothesis of early intrahemispheric specialization is proposed.

RÉSUMÉ
Sur la sémiologie positive de l' aphasie acquise de l'enfant

L' article rapporte 11 cas non sélectionnés d'aphasie de l'enfance observés sur une période de trois ans dans un centre de neuro-pédiatrie. Contrairement aux donnèes habituelles de la littérature, les enfants présentaient une sémiologie semblable à celle des adultes, particulièrement en ce qui concernait la fréquence et la distribution des 'signes positifs' tels que les paraphasies. Les raisons de cette différence sont discutées et une hypothèse de spécialisation intra-hémisphérique est proposée.

ZUSAMMENFASSUNG
Positive Symptomatologie der erworbenen Aphasie bei Kindern

Es wird über 11 unausgewählte Kinder mit Aphasie berichtet, die in einem Zeitraum von drei Jahren in einem neuropädiatrischen Zentrum untersucht wurden. Im Gegensatz zu den vorliegenden Berichten in der Literatur zeigten diese Kinder eine ähnliche Symptomatologie wie die Erwachsenen, insbesondere im Hinblick auf Häufigkeit und Verteilung 'positiver Zeichen' wie Paraphasie. Die Gründe für diese Diskrepanz warden diskutiert und es wird die Hypothese einer frühen intrahemisphärischen Spezialisierung vorgeschlagen.

RÉSUMÉN
Sobre la semiología en la afasia adquirida en niños

Se aportan once casos no selecctionados de afasia en niños, vistos en un periodo de tres años en un centra neuropediátrico. Contrariamente a lo que suele decirse en la literatura, los niños desarrollan una semiologia similar a la de los adultos, sobre todo por lo que respecta a la frecuencia y distributión de signos positivos, tales como las parafasias. Se discuten las razones para esta discrepancia y se propone una hipótesis de especializacion interhemisférica.


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DIGITAL OBJECT IDENTIFIER (DOI)
10.1111/j.1469-8749.1985.tb03774.x About DOI

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